maandag 5 juli 2010

Bahasa Indonesia...

Memper kenalkan diri:

Selamat Pagi!
Nama saya Marcel.
Saya berasal dari Belanda.
Saya sudah menikah.
Nama istri saya Mintje.
Kami sudah punya lima anak.
Nama anak-anak kami Leon dan Anoek dan Thomas dan Stefan dan Naomi.
Kami tingal di Jalan Surowijoyo di Salatiga.
Terima kasih.

Zomaar een stukje uit de les die ik vandaag moest leren. Verder heb ik nog het alfabet geleerd en moest ik voor m'n huiswerk aan tien onbekende mensen vragen waar ze naartoe gingen. (Mau ke mana?)
Mengerti? Nou ja wens Mintje en de kids sterkte met een Marcel die Indonesisch praat met een Gronings accent!

Naomi probeert goed om haar vochtbalans te denken:


Update: Vanmorgen naar de markt geweest om Bahasa te oefenen. Wortels, komkommer, uien, aardappels (2 kilo 0,40), meloenen, iets onbekends :), tauge, boontjes, bosuitjes
dus qua eten gaan we het ook redden!

Stefan heeft ook een paar nieuwe hobby's.
De belangrijkste is fikkie stoken met de achterbuurman:

6 opmerkingen:

Wigcher zei

Halo Saya tidak memiliki akhir untuk bepergian ke Indonesia untuk berbicara panci. Tapi mungkin Anda mengalami kesulitan dengan aksen saya Frisia? Dari Kekuatan belajar dan tidak lupa menggoreng ...

Pondok

Anoniem zei

Hallo Marcel, ik ben onder de indruk! Succes verder!!!!
Groetjes,Alie

Cavemans zei

terimah kasih Wigwam,
Als ik dat geweten had had ik bij jou taalles genomen :)

anneke zei

test bericht

anneke zei

Hoi Kienders
Nog weer even een poging om een berichtje achter te laten.
Mijn javaans is nog niet toe reikend om daarin te reageren.
Liefs mama

Unknown zei

Ha tegenvoeters,

Tijn is jaloers op het vuurtje fikken...hij mag dat bij ons in de tuin niet...flauw van ons...

WTSMLTP