zaterdag 29 januari 2011

Op zoek naar God...

Via uitzending gemist hebben we op zoek naar God gevolgd.
Terwijl ik zat te kijken kwam ik erachter dat ik ook nog steeds op zoek naar God ben.
Ik denk dat ik hem gevonden heb, maar er is nog zoveel te ontdekken.
Het is net zoiets als weten waar Jakarta ligt, maar als je er rondloopt beseffen hoe groot de stad is en hoeveel eroverde stad te ontdekken valt...
De een zegt dit over Jakarta, de ander vindt weer wat anders, er zijn zelfs mensen die er nog nooit zijn geweest en toch precies weten hoe jij de stad moet ervaren...
maar als jij er rondreist beleef je het misschien wel heel anders.
Jij bent jij!

Ik vind het enorm leuk om te zien dat anderen ook op zoek zijn en heel direct eerlijke vragen durven te stellen en niet genoegen nemen met een geleerd anwoord of een theologische oplossing. Verfrissend!
Nee echt de zoektocht aangaan en ook eerlijk zijn als je iets niet weet of even niet vindt.



Bijzonder ook om te zien hoe verschillend we zijn.
Homo, hetero, drugsverslaafd, clean en ga zo maar door, God houdt van jou!
Oordeel niet zegt Jezus en dat vinden veel mensen lastig!
Liefhebben trouwens ook.
Volgens mij gaat het daarover in onze zoektocht:
God steeds beter leren kennen en met Zijn liefde van de mensen om ons heen (trouwens ook van onszelf) houden. Geloven dat Hij anders naar je kijkt! Hij veroordeelt je niet.
Jezus is niet voor niets aan het kruis gestorven!

Wat is het mooie van zoeken?
Dichterbij komen, aanwijzingen krijgen, medezoekers ontmoeten.....
Vinden!
God is zo groot en veelzijdig, we kunnen een leven lang zoeken en vinden.

Blijf eerlijk over je zoektocht en ook als je het even kwijt bent.
Durf anderen mee te nemen zonder te oordelen!
Ga je mee op zoek?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ik reis mee!
Ik ontdek ook nog elke dag nieuwe dingen :)
God is verrassend en het leven vol (pittige) uitdagingen.

Keep up the good work!

Jakob

Anoniem zei

AMEN!!

God bless...
M&M